De twaalf Drentse gemeenten, Marketing Drenthe en Recreatieschap Drenthe hebben voor toeristische seizoen 2022 een nieuw Drenthe magazine ontwikkeld. Het magazine wordt verspreid onder de toeristische en recreatieve locaties, attracties en accommodaties in Drenthe en laat zien wat de Oerprovincie te bieden heeft voor de toerist en inwoner.
Eén gezamenlijke gids voor heel Drenthe
Voorheen bracht iedere regio een eigen gids uit. Sinds vorig jaar zijn de krachten gebundeld met de gezamenlijke gids als resultaat. “In Drenthe is veel te zien en te beleven. Nu kunnen de toerist én onze inwoners in één gids zien wat er in de gehele provincie te beleven is. Van attractieparken, natuurgebieden tot fiets- en wandelroutes”, aldus Henk Brink, gedeputeerde Vrijetijdseconomie.
Meer Duitse toeristen
Naast een Nederlandstalige gids is er ook een Duitstalige gids beschikbaar. Duitsland is volgens Marketing Drenthe de belangrijkste groeimarkt voor de provincie. Er worden dit jaar dan ook weer meer Duitse gasten verwacht, nu het internationale toerisme weer langzaam op gang komt en er vanuit Marketing Drenthe weer meer campagnes in Duitsland worden opgezet. "Duitsers willen ook weer graag de grens oversteken, en die willen we dan heel graag in Drenthe verwelkomen", aldus Astrid Crum, directeur Marketing Drenthe. De Duitse versie van de gids sluit aan bij de behoefte van de Duitse toerist, die haar informatie graag vergaart via kranten, gidsen, magazines en folders.
Start toeristisch seizoen
De Drentse ondernemers in de toeristische sector kijken reikhalzend uit naar een nieuw en broodnodig toeristenseizoen. Met alle tips en highlights uit de nieuwe gids zullen de toeristen hen in elk geval weten te vinden. “We zijn zeer vereerd dat wij als accommodatie als eerste de nieuwe Drenthe gids in ontvangst mogen nemen uit handen van Gedeputeerde Henk Brink. We zijn ontzettend blij dat we weer vele gasten mogen ontvangen en ze kennis kunnen laten maken met onze prachtige provincie. Onlangs hebben we een nieuwe infobalie geopend in samenwerking met de VVV Assen om gasten hierin nog meer en beter van dienst te kunnen zijn. Daarnaast richten we onze marketing dit jaar volop op de Duitse markt om zo meer Duitse gasten te mogen verwelkomen in ons hotel. Daarbij is het een pluspunt dat we in zo’n veelzijdige provincie zijn gelegen!” Aldus Christa de Ruiter, Algemeen Directeur De Bonte Wever Assen.
Verkrijgbaar bij toeristische locaties
Het magazine is eind maart verkrijgbaar bij VVV kantoren, Toeristische Informatie Punten en recreatieve bedrijven in de provincie.