Op donderdag 26 januari van 14.00 – 15.30 uur organiseert de Leefstijlvinder namens alle betrokken partijen (waaronder Marketing Drenthe) een online kennissessie over cultuur- en erfgoed beleving. Geïnteresseerden zijn van harte welkom om deze kennissessie via Teams bij te wonen. Door je mailadres in te vullen, ontvang je tijdig de link voor de sessie.
De Leefstijlvinder is een doelgroepsegmentatietool voor de vrijetijdssector. Met behulp van de leefstijlvinder kun je gerichter kijken welke doelgroep het beste past bij jouw aanbod en hoe je deze doelgroep vervolgens het best bereikt en aanspreekt.
Afgelopen maanden is er uitgebreid onderzocht hoe vaak de verschillende leefstijlen cultuur en erfgoedlocaties bezoeken. Welke wensen en behoeften hebben ze als het gaat om de beleving van kunst, cultuur en erfgoed? Het onderzoek geeft dus naast een totaalbeeld voor de Nederlander, heel specifiek inzicht per leefstijl. Welke leefstijl bezoekt liever een groot, gerenommeerd museum en wie kiest juist graag voor kleinschalig? Wie houdt meer van oudheidkundige geschiedenis en wie is meer te porren voor modern en hedendaags? Wie leest graag informatie en wie doet of beleeft die informatie graag zelf? Wie vindt een combinatie-arrangement fijn en wie koopt liever alleen een kaartje? Met deze informatie kun je je aanbod nog beter aan laten sluiten op de doelgroep.
De resultaten zijn samengebracht in een praktische toolkit die handvaten geeft bij het toepassen van deze nieuwe en rijke kennis. Tijdens de sessie wordt deze toolkit gepresenteerd en toegelicht.
Agenda (voorlopig):
- Opening
- Bespreken uitkomsten onderzoek cultuur- en erfgoed beleving
- Mogelijkheid om vragen te stellen
- Presentatie toolkit cultuur- en erfgoedbeleving
- Mogelijkheid om vragen te stellen
- Afsluiting